Известие

Collapse
No announcement yet.

Инсталация на фарове за мъгла

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Инсталация на фарове за мъгла

    Ако някой знае как се прави инсталация на фарове за мъгла стъпка по стъпка ще съм много благодарен!
    Между другото имам пълен service manual za 155, ако някои се интересува да пише.
    10х

  • #2
    питай Тренди
    ALFA 155 TS 1.8 -93

    Comment


    • #3
      Re: Инсталация на фарове за мъгла

      Първоначално публикувано от DonVito
      Ако някой знае как се прави инсталация на фарове за мъгла стъпка по стъпка ще съм много благодарен!
      Между другото имам пълен service manual za 155, ако някои се интересува да пише.
      10х
      Щом питаш сам няма да се справиш. Отиди на някой електричар.
      Работата не е сложна , но за поразбиращ човек. Трябват ти кабели с куплунзи за халогенните, трябват и удължители. Имаш ли въобще пусната инасталация за халогенни, бутон под лоста за ръчната ????
      Ако нямаш бутон -търси първо него, че е кът. Оттам нанатъка е само пускане на кабели , връзки и монтаж. Ако можеш да измерваш с мултицет ще се оправиш, ако не бягай при майстор
      Аlfa Romeo 155 Aspirato T.Spark 2.0 8 V S.S.
      Вечна и памет .Отиде на скраб ."Четирите необозначени автомобила Alfa Romeo 155 Twinspark изфучаха по Виа Дел Коронари като изстребители по самолетна писта" (цит. Дан Браун -"Шестото клеймо" гл. 56)

      Comment


      • #4
        Re: Инсталация на фарове за мъгла

        Първоначално публикувано от DonVito
        Ако някой знае как се прави инсталация на фарове за мъгла стъпка по стъпка ще съм много благодарен!
        Между другото имам пълен service manual za 155, ако някои се интересува да пише.
        10х
        Аз си мисля, че би трябвало да имаш заводски прокарана такава инсталация, само трябва да си откриеш кабелите
        sigpic

        Comment


        • #5
          Кабелите трябва да ги търсиш между двете седалки, под конзолата, в най-задната й част. Махни дифузьора за въздуха и виж дали имаш кабел с жълт куплунг... ако имаш.. значи имаш и инсталация. Ще ти трябват, копче, реле, удължители до халогените... щото няма и крушка за таблото.
          Alfa Romeo 155 1.8TS
          Alfa Romeo 156 1.9 16V m-jet

          Comment


          • #6
            Първото, което ти трябва е, както ти написаха колегите копчето за халогените и 1 реленце за фарове (тези за Лада са перфектни и са по 2-3 лв). Ако имаш готова инсталация е задължително релето да е с 5 крачета -> http://trendi.hit.bg/releyfogfr.JPG . Ако нямаш такива куплунзи и букси за халогенките (защото не е задължително да имаш - аз например нямах), и реле с 4 крачета ще ти свърши работа. Менюалите можеш да си ги изтриеш от харда, за да не заемат място, поне тези с ел. схемите - нищо не се чете на тях, ако ще и под микроскоп да ги гледаш.
            Малко дълго предполагам ще стане, но ще ти опиша варианта с нямането. Ще ти трябват: мултицет, изолирбанд, поне 4 кабелни обувки женски от малките, около 20-тина женски от големите и 1-2 мъжки, и 5-6 метра кабел (става и такъв за колони, но да е поне 0.75 квадрата, за да ти е спокойно, че няма да грее).
            Започваш с фарчетата. След като ги монтираш си пускаш по 1 + и - от левия халоген до десния. Тук се включват малките кабелни обувки и след като ги сложиш на кабела си ги омотай 2-3 пъти с изолирбанда, така за всеки случай. Ако влизат много хлабаво, преди това си ги стисни леко с клещи, не искаме на всяка дупка да ни премигват фарчетата, нали . + на фарчето се пада откъм отдущника или каквото е там отзад на капачката. Ти обаче си длъжен да си отвориш капачето и да се увериш дали е така или са разменени. Кабела от десния до левия фар можеш да си хванеш със свински опашки за гредата под радиатора. От левия халоген трябва да си приготвиш: около 1 м кабел за маса - връзваш си го дирекно на акумулатора и около 3 - 3,5 м кабел за +, който отива към купето. Кабела го прокарваш по левият рог под дебитомера като си ползваш щипките за предната лява инсталация на колата (от там минава).
            Вкарването на кабела в купето не е никак лесно. Сваляш дебитомера барабар с капака на въздушния филтър, защото там, където трябва да го вкараш няма да можеш, освен ако не си с бебешки ръчички (ма дори и с такива да си те ще са ти къси ). Местото Х ще го познаеш лесно. Лошото е, че всякакво празно пространство е уплътнено с пяна. ...ми правиш дупка и се изкривяваш докато навреш кабела. Откриването на новопоявилият се кабел в купето също е свързано с много гърч (предвид, че ти е адски тясно сред плетеницата от кабели под волана, за жегата няма да ти напомням). Заделяш кабела, който вкара и започваш да сваляш: лявата кора (сигурно вече си я свалил, докато си си търсил вкарания кабел), кората под и над волана, бушонното табло (само го откачи, не разкачай букси), таблото с уредите ще ти го спестя (сваля се, ако незнаеш кой е кабела за лампата на халогенките - аз ще ти го кажа по натам).
            Минаваме на ключа. Той е с 3 крачета и те са надписани 1, 2 и 3. 1 ти е маса (тя е за диода, които е вътре). Ако не свети - може и да не я закачаш, разглобяването и подмяната на диода си е играчка - е аз исках да си е заводско и си го смених. 2 ти е +, който идва с включването на габарита (Ако искаш да ти работят и без габарит ще трябва да си изкараш постоянен + на 2 ! Имай предвид, че в този случай и работещ диод ключето ще ти свети постоянно). 3 е +, който отива към релето при натискане на ключа. + за 2 си взимаш от жълто- червен кабел, който тръгва от лявата горна букса на волана, на буксата е 5-тия кабел отляво на дясно. Можеш да си провериш с мултицета дали е той като включиш габарит. Прекъсни го на 20-25 см под волана, прокарай кабел до 2 на ключа и пак си го свържи (ако искаш да имаш габарити естествено). Така вече имаме кабел + отиващ към халогените, + идващ от ключа и остава да минем през релето и да ни свети лампа на таблото като ги включим.
            Релето (поне всички релета 4-5 крачета, които съм виждал) имат следните означениа на клемите 30, 85, 86, 87 (още едно 87, ако е с 5).
            Правиш си кабелче 10-ина см с мъжка каб. обувка в единия и женска в другия край (! кабелче не го примай като някоя тънка жичка). На 30 изкарваш постоянен + от бушонното табло (използваш мъжка кабелна обувка и я вкарваш там, където трябва да влезе клема 30 на релето). На 86 закачаш маса, може да я вземеш от болта който държи малкото бушонно табло. На 85 закачаш кабела, който идва от 3 на ключа. На 87 слагаш кабела отиващ към халогените и кабела за лампата на таблото.
            За лампата на таблото кабела е зелен и е 3-тия(май), посока от седалката към коша на втората букса от ляво на дясно. Трудно ще го сбъркаш, защото е по-тънък от другите 2 зелени кабела, които са на буксите по-навътре към педалите.
            Релето остава до бушонното табло. Можеш да си го хванеш за някой от сноповете кабели, излизащи от него.
            Това извращение ми отне около 6 часа, като 2 загубих при изследването на таблото с бушоните, защото имах желание да си сложа релето където му е местото, но уви в крайна сметка стана по "трънската система". Сега сигурно ще го направа за 1/2 час.
            Винаги проверявай предварително с мултицета, защото, ако ти се изпепели инсталацията аз няма да съм с чуство за вина.
            ...ми надявам се ... да си имаш изкарана инсталация.

            Поздрави.
            75 2.5 QV 08.86 г. - Ех...
            155 1.7 07.93 г. - Сиромашки тунинг + JR filter + ниска - замина за скрап...
            FIAT Tipo 1.6 12.93 г. 835С1.000 - вече 2.0 TS 8V Turbo с екстрите от горната...
            Мненията са като задниците - всеки си има!

            Comment


            • #7
              10x всички най -вече на TRENDi имам инсталация само удължителите ги нямам ноще клъцна кабелите и ще наставя кабел. При Италиянеца ми продадоха бутон за заключване на стъклата и ес две крачета но мисля че ще стане.

              Comment


              • #8
                didofurnira

                май ще е като при мене ,нищо не се вижда
                добре че беше ALFA CORSE да ме
                тя колата всичко си имала
                пуснати кабели без удължители и копче за халогените
                alfa 155 1.8TS '93/ BRC/ ME + АП

                Comment


                • #9
                  Re: didofurnira

                  Първоначално публикувано от didofurnira
                  май ще е като при мене ,нищо не се вижда
                  добре че беше ALFA CORSE да ме
                  тя колата всичко си имала
                  пуснати кабели без удължители и копче за халогените
                  До сега съм забелязал на доста италянки, че прокарват цялата инсталация, за да може после по-лесно да добавят екстри
                  sigpic

                  Comment


                  • #10
                    Re: didofurnira

                    Първоначално публикувано от Dodo 155
                    Първоначално публикувано от didofurnira
                    май ще е като при мене ,нищо не се вижда
                    добре че беше ALFA CORSE да ме
                    тя колата всичко си имала
                    пуснати кабели без удължители и копче за халогените
                    До сега съм забелязал на доста италянки, че прокарват цялата инсталация, за да може после по-лесно да добавят екстри
                    Да, така е. И на Hristian37 алфата си имаше инсталация и естествено преди да се изгърча изследвах обстойно, ама ТЦ.
                    75 2.5 QV 08.86 г. - Ех...
                    155 1.7 07.93 г. - Сиромашки тунинг + JR filter + ниска - замина за скрап...
                    FIAT Tipo 1.6 12.93 г. 835С1.000 - вече 2.0 TS 8V Turbo с екстрите от горната...
                    Мненията са като задниците - всеки си има!

                    Comment

                    Working...
                    X